Spoor- en tram-ruilkaarten

Wij zoeken sinds 1963 spoorse ansichtkaarten van Nederland. Uitsluitend orginele kaarten, dus géén reproducties, foto‘s of knipsels.

De onderwerpen zijn nogal ruim: stations, halten (zowel straat- als perronzijde), bruggen, viaducten, overwegen, wachtposten, seinhuizen, emplacementen, locomotief-loodsen. Maar ook opnames van trams of treinen op de vrije baan. En van dit alles ook luchtfoto‘s. De verzameling bestaat nu uit 14.000 kaarten, maar van publicaties en van collega-verzamelaars is bekend dat we nog een groot aantal kaarten missen.

Om onze verzameling uit te breiden, ruilen we graag ansichtkaarten met mensen die zulke kaarten voor ons hebben. Om een beeld te geven van onze ruilkaarten, publiceren wij hier een aantal voorbeelden, verdeeld over 4 selecties. Klik op de selectie van uw keuze om de ansichtkaarten te bekijken.

Kom hier binnenkort nog eens terug want wij plaatsen hier van tijd tot tijd nieuwe selecties van onze ruilkaarten!

Selectie 15  Delfzijl, Wolvega, Coevorden, Almelo, Barneveld-Voorthuizen, De Hoef, Amstelveen, Amstelveen, Vlaardingen-Oost, Rilland-Bath, Heeze en Roermond Delfzijl, Wolvega, Coevorden, Almelo, Barneveld-Voorthuizen, De Hoef, Amstelveen, Amstelveen, Vlaardingen-Oost, Rilland-Bath, Heeze en Roermond
Selectie 16  Sappemeer-Oost, Sint Jacobi Parochie, Ruinerwold, Hasselt, Eibergen, Bilthoven, Heer-Hugowaard, Giessendam, Axel, Eindhoven en Kerkrade-Rolduc Sappemeer-Oost, Sint Jacobi Parochie, Ruinerwold, Hasselt, Eibergen, Bilthoven, Heer-Hugowaard, Giessendam, Axel, Eindhoven en Kerkrade-Rolduc
Selectie 17  Grijpskerk, Mantgum, Meppel, Gramsbergen, Nunspeet, Amersfoort, Bovenkarspel-Grootebroek, Voorburg-Leidschendam, Alphen (Nbr), Heinkenszand en Weert Grijpskerk, Mantgum, Meppel, Gramsbergen, Nunspeet, Amersfoort, Bovenkarspel-Grootebroek, Voorburg-Leidschendam, Alphen (Nbr), Heinkenszand en Weert
Selectie 18  Blerick, Walsoorden, Helmond, Gouda, Anna Paulowna, Bunnik, Eerbeek, Deventer, Gieten, Minnertsga en Wildervank Blerick, Walsoorden, Helmond, Gouda, Anna Paulowna, Bunnik, Eerbeek, Deventer, Gieten, Minnertsga en Wildervank

Archief   Bekijk de oudere selecties in ons selectie-archief!